Saturday, May 22, 2010

Intervjuu kavandamine ja intervjuu läbiviimine

Episoodintervjuu lähtepunktiks on subjekti kogemus. Episoodiline teadmine on organiseeritud kogemustele lähedasemas vormis ning seotud konkreetsete situatsioonide ja tingimustega (Laherand 2008). Erilist tähelepanu pööratakse siin situatsioonidele või episoodidele, milles intervjueeritav on kogenud uurimisküsimuse seisukohalt olulist ilmingut (Flick 2006: 182 viidatud Laherand 2008).
Intervjueeritavale tutvustati intervjuu põhimõtet: „Selles intervjuus palun Sind meenutada oma õppekogemusi- üldised ja konkreetsed: kõige väärtuslikumaid õppekogemusi; mis on koolitusjuhi juures kõige olulisem, kuidas näed ennast andragoogina“. Seejärel tunti huvi, kuidas tajub intervjueeritav vastavas valdkonnas toimuvaid muutusi: „Kuidas Sa oled muutunud õppijana, võrreldes ennast tol hetkel, kus alustasid õppeteed ja praegu?“. Paluti kujutleda seda ja rääkida sellest.
Intervjuu valim koosnes ühest andragoogika üliõpilasest, kelleks oli Triin Toim (õppegrupp AN-03). Intervjuu toimus 08.05.2010 kell 13:00 virtuaalses õppekeskkonas, milleks oli Skype. Skype kasuks otsustasime mõlemad, kuna arvestades seda, et käes on mahukas bakalaureuse töö, mõtlesime, et ei raiska aega kokkusaamisele, vaid vastupidi kasutame seda efektiivselt: viime intervjuu virtuaalselt läbi ning pühendame edasi-tagasi sõitmise aja õppimisele. Intervjuu hakkas täpselt kell 13:00, kus alguses tutvustati intervjueeritavale intervjuu põhimõtet ning seejärel küsiti küsimuste kaupa. Intervjuu jaoks kasutati kõrvaklappe mikrofoniga ning arvuti programmi kaudu lindistati ja salvestati vastuseid.
Intervjueeritav tundis ennast ka vabalt, vaatamata sellele, et ei tunne mind piisavalt hästi ja oli ainult üks kord näinud (bakalaureuse eksami ülesannete jagamisel). Uuritavad peavad saama oma igapäevases elus läbielatud kogemusi esitada vabalt ja sundimatus õhkkonnas (Laherand 2008). Kuna küsimused olid hästi struktureeritud, annaks see intervjueeritavale võimalust lisada vastusele oma kujutlusi ja elamusi (Virtanen 2006: 170 viidatud Laherand 2008). Intervjueeritav vastas küsimustele kiiresti ning samas ka väga konkreetselt. Mina intervjueerijana tundsin huvi intervjueeritava vastuste kohta, kuna tegelen ise praegu eneseanalüüsiga ja intervjueeritava vastused panid mind kaasa mõtlema ning endasse sügavalt vaatama.

No comments:

Post a Comment