Saturday, May 22, 2010

SISSEJUHATUS


Alustan oma arenguportfooliot eesmärkide püstitamise ja põhjendamisega. Kuna tegemist on bakalaureuse eksami ühe osaga, tunnen ka suurt vastutust ja mõistan eksami olulisust, kuna bakalaureuse eksam on kõigepealt mõeldud minule. Peamine arenguportfoolio eesmärk on eneseanalüüs. Eesmärgi põhjenduseks on bakalaureuse eksam, kus tuleb analüüsida ennast kui õppijat, välja tuua, mis ma olen õppinud, kuidas olen muutunud õppijana ja kuhu pean edasi liikuma oma õppeteel. Olen ülikoolis õpitud aastate jooksul palju kogenud, õppinud ja arenenud.

Arenguportfoolio koostajana olen eneseuurija, kes analüüsib ennast kui õppijat, ennast õppegrupis, ennast kui andragoogi; teeb miniuuringu, loob praktilise töövahendi, mõtestab ja sõnastab enesearengu võimalusi. Püüan arenguportfoolio koostajana olla kriitiline enda suhtes, pädev ja luua tervikliku ülevaate endast kui andragoogist.

Kuna arenguportfoolio mapp on väga mahukas, panen kõigepealt paika ajakava, kus on kirjas mu õppimise sammud selle aja jooksul ning samuti ka õppimise koht (raamatukogu jne). Kuna hetkel käin ühel koolitusel, mis kestab 9:00 - 17:30 (aprill ja mai esimene nädal), püüan maksimaalselt efektiivselt kasutada vabu päevi selle 1,5 nädala jooksul ja pühenduda õppimisele. Pean oluliseks arenguportfoolioga PIDEVALT tegelemist, mis soodustab portfoolio mapi õigeaegsele valmis saamisele ning tõhusamale õppeprotsessile.

Arenguprotfooliot esitan e-vormis. Põhjenduseks on mugavus, kättesaadavus, keskkonnasõbralikkus (paberi kokkuhoid) ja raha kokkuhoid (ei ole väljaprintimist). Pean mugavaks ja oluliseks virtuaalset õppimist, mis on nii kiiresti ja palju levinud viimaste aastate jooksul. Samuti ka teised üliõpilased saavad lugeda mu portfooliot ja soovi korral ennast kui õppijat analüüsida. Arenguportfoolios on esitatud punktid, mis vastavad bakalaureuse eksami ülesannetele ja nõuetele.

Lisas on esitatud allikate loetelu: raamatud, tekstid, artiklid ja muud allikad.

No comments:

Post a Comment