Saturday, May 22, 2010

KOKKUVÕTE ARENGUPORTFOOLIO KOOSTAMISEST


1) Arenguportfoolio koostamise kava ning protsessi analüüs:

Bakalaureuse ülesanded sain kätte 27. aprillil. Mõtlesin kohe, et see ei ole võimalik, et töö on nii mahukas. Tulin koju ja kohe hakkasin koostama ajakava. Planeerisin iga päeva. Arvestades seda, et käisin aprillis ja mai esimene nädal ühel koolitusel, mis kestis 9:00 - 17:30 ja Akadeemiline Raamatukogu on avatud kuni 19:00, laupäeval kella 15:00 ja pühapäeval on üldse kinni, käisin iga päev peale koolitust raamatukogus, otsisin allikaid. Alates 10. maist õppisin raamatukogus iga päev 10:00 - 19:00. Sain aru, et õppimine raamatukogus on kõige parem, kuna midagi ei sega, kõik teised istuvad raamatute taga ja on hea ja rahulik õppida. Raamatukogus võib kasutada mitte ainult raamatuid, kuid ka internetti, mis on väga mugav allikate otsimisel. Kohe esimesel nädalal (30.04) leppisin Triin Toimiga, et teeme temaga intervjuu. Intervjuu aeg oli pandud 8.maiks. Nagu ma juba mainisin, planeerisin ma iga päeva, kuna igapäevane õppimine on efektiivne ja nii ei kao mõtete loogiline järjekord:

30.04.-2.05 tegelesin Mina kui õppija teemaga, otsisin allikaid, lugesin, kirjutasin
4.05-7.05 tegelesin Mina ja teised õppegrupis teemaga, otsisin allikaid, lugesin, kirjutasin
8.05 tegin SKYPE kaudu intervjuu Triin Toimiga, intervjuu transkribeerimine, analüüs.
8.05-12-05 tegelesin Miniuuringuga, raamatukogu, allikad, lugemine, analüüs, kirjutamine
13.05-17.05 Mina kui andragoog, raamatukogus lugemine, mõtlemine, analüüs, kirjutamine
18.05-19.05 Praktilise töövahendi koostamine raamatukogus
19.05 viimased korrektuurid, tekstide ülevaatamine, parandamine, täiendamine...
20.05 enesearengu võimalused
21.05 kokkuvõte
22.05 Arenguportfoolio osade kokku panemine, illustreerimine, ülevaatamine, internetti panemime
23.05 viimistlemine
24.05 Arenguportfoolio esitlus

Ütlen ausalt, arenguportfoolio kirjutamise protsess pakus naudingut, oli hea analüüsida ennast, kirjutada sellest, mida olen õppinud nende aastate jooksul, kuid samas ka natuke pingeline, kartsin, kas jõuan kõike tähtajaks esitada. Jõudsin!


2) Mina-analüüs protsessis:

Sain tõeliselt naudingut, kirjutades kui palju ma õppisin nende aastate jooksul, kui palju sain oskusi, vilumusi ja kogemusi. Väärtustan iga päeva ülikoolis ja iga saadud kogemust! Kindlasti oli raske oma mõtteid juhtida, seostada neid loetud materjalidega. Mõtteid on palju, saan aru, et ei saa kõigest kirjutada, pean fokusseerima. Fokusseerisin oma tähelepanu oluliste asjade peale ja hakkasin tervikut looma. Mõtlesin sada korda, kas see, mida kirjutan on õige ja korrektne ja sain aru, et eksami ülesanne ongi luua enda nägemust õppijast, andragoogist. Ongi vaja kirjutada sellest, mida MINA õppisin ülikooli aastate jooksul. Kindlasti oli ka natuke raske kirjutada eesti keeles just selle poole pealt, et kirjutada ilusti ja akadeemilises keeles kuid ka sellega sain hakkama.

Esimesel päeval kui sain eksami ülesanded, püstitasin eesmärke, koostasin ajakava, mida jälgisin kogu õppeprotsessi jooksul. Tunnistan, et viimastel päevadel enne eksamit, on vastuolulised tunded: muretsen esitluse pärast, kuid samas olen üleõnnelik, et arenguportfoolio valmis sain! Olen jälle uhke enda üle, et üks tähtis ja mahukas töö minu elus sai valmis!

3) Ettepanekud arengumapi koostajale:

 Kindlasti on vaja koostada ajakava ja püstitada kohe alguses eesmärke, mida tahad teha ja olla iseenda vastu aus! Ajakava aitab Sind juhtida oma aega, kasutada seda efektiivselt ja jõuda esitada tähtajaks arenguportfoolio!
 Õppida on kõige parem raamatukogus! Seal midagi ei sega, motiveerivad teised, kes istuvad raamatute taga, saad kasutada raamatuid ja internetti andmebaasides allikate otsimiseks!
 Kindlasti soovitan õhtul ja enne magama minekut mõtted mujale viia või jalutada õhtul, et vältida unetust ja pidevalt mõtlemist arenguportfooliost ja sellest, kas ikka jõuad kõike!
Ole rahulik, ära liiga palju muretse ja tegutse!



4) Arengumapi kasutamisvõimalused:

Ma kirjutasin arenguportfoolio eelkõige enda jaoks, analüüsisin oma arengut nende aastate jooksul. Olen kindel, et aasta pärast, teen arengumapi lahti ja loen üle, mida kirjutasin, ja lisan sinna need kogemused ja teadmised, mida aastaga juurde saan. Tunnen, et arengumapp on minu nö eksami materjal ja eksami enda jaoks. Tean, kui hea on lugeda enda varasemaid töid, kus sa mõistad, kui palju sa tead nüüd ja praegu, kui palju oled juurde õppinud. Kindlasti teen veel mitu korda oma arengumapi lahti ja lisan sinna veel midagi, mida olen õppinud ja kogenud.

Soovitan ka lugeda arengumappi üliõpilastel, kes ei puutu kokku andragoogikaga, et ka nemad mõtleksid oma õppimise peale ning saaksid tuttavaks sellise erialaga nagu andragoogika. Kindlasti on arengumapis midagi, mida igaüks leiab enda jaoks, analüüsib iseennast ja muutub paremaks õppijaks.

5) Tagasiside - millele soovin tagasisidet arenguportfoolios ning miks?

Soovin tagasisidet osas Mina kui andragoog. Minu jaoks on oluline, kuidas andragoogika osakond märkas minu arengut nende aastate jooksul. Kuna ma kirjutan oma missioonidest andragoogina ja omadustest, mis minu arvates minul kui andragoogil on olemas, on minu jaoks tähtis, kui andragoogika osakond ütleks mulle, millised võiksid olla minu arenguvõimalused, kuidas pean edasi liikuda, et olla hea koolitaja.

No comments:

Post a Comment